تفاوت عطر روی بدن افراد

تفاوت عطر روی بدن افراد
حتما تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند، فلان عطر روی بدن من اینگونه است اما روی بدن فرد دیگر، بوی دیگری دارد! این توهم نیست و واقعیت دارد. عطر شخصی را حس کرده و عاشق آن می‌شویم. فوری می‌پرسیم ببخشید اسم عطر شما چیست؟ با خوشحالی تمام آن عطر را خریداری می‌کنیم اما متوجه می‌شویم که همان رایحه را ندارد! اینجاست که با خود می‌گوییم احتمالا این عطر تقلبیست و اصل نیست. شاید اینگونه باشد اما همیشه این مسئله صادق نیست. ما با معضل تفاوت عطر روی بدن افراد مواجه هستیم. در این مقاله می‌خواهیم به دلایل رخ دادن رایحه متفاوت از یک عطر بپردازیم. با ما همراه باشید…
تفاوت عطر روی بدن افراد
آیا عطری را که روی بدن فرد دیگر استشمام کرده‌اید، تهیه کردید اما بوی موردنظر را به شما نمی‌دهد؟ از اصل بودن آن مطمئن هستید؟ اگر جواب شما مثبت است پس ربطی به کیفیت و اصل نبودن ندارد بلکه تفاوت عطر روی بدن افراد این امر را باعث شده. این تفاوت به ساختار شیمیایی بدن شما برمی‌گردد. مسلما تفاوت‌های بسیاری بین شما و سایر افراد است و همین امر سبب چنین موضوعی شده. حتی شاید بهترین و خوشبو‌ترین عطر را تهیه کنید اما با ساختار بدن شما سازگار نبوده و عطر خوشایندی را به شما ندهد. پس از اینجا به این نتیجه می‌رسیم که بدن شما نیز با برخی عطرها خوشایند و عالی به‌ نظر می‌رسد. حال فهمیدیم که موضوع از چه قرار است اما خوب است که دلایل آن را نیز بدانیم.
تاثیر فورمون‌‌ها
هر شخصی بوی خاصی دارد و این ناشی از وجود فورومون‌ها در بدن انسان است. اگر شما می‌خواهید رایحه دلپسند و عالی را برای خود انتخاب کنید باید به این مسئله توجه کرده و عطرها را روی پوست خود امتحان کنید. این عطر بعد از ده دقیقه تاثیر خود را نشان داده و رایحه مشخصی را به شما نشان می‌دهد. این‌ گونه می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. در واقع فورمون‌ها باعث می‌شوند که رایحه متفاوت از یک عطر روی بدن دو نفر را حس کنیم. چون هر فرد با کمک همین فورمون‌ها ترکیبات شیمیایی متفاوتی داشته و بوی بدنش متفاوت است.
عرق انسان
بدن هر فردی عرق می‌کند اما یکی بیشتر و یکی کمتر. این بستگی به طبع هر شخصی دارد. از طرفی بوی عرق هر فرد متفاوت است و به همین دلیل عطری را که استفاده می‌کند با عرق او ترکیب شده و ترکیب شیمیایی خاصی را ایجاد می‌کند که باعث تفاوت عطر روی بدن افراد می‌شود. این مسئله به رژیم غذایی، نژاد و فعالیت بدنی اشخاص نیز برمی‌گردد. مثلا آسیایی‌ها کمتر از اروپایی‌ها عرق می‌کنند و در واقع آب و هوای سرد با گرم بر میزان تعریق افراد اثرگذار است که باید در این امر درنظر گرفته شود. همین تعریق بدن انسان با عطر ترکیب شده و ایجاد بوی متفاوتی می‌کند که روی بدن هر شخص به نوع خاصی است. گاهی ممکن است ناخوشایند باشد و گاهی نیز عطر خوبی بدست دهد. ولی در نهایت باید عطرهایی که با عرق بدن سازگار هستند و تبدیل به رایحه بد نمی‌شوند را شناسایی کنید و اگر فردی هستید که زیاد عرق می‌کنید، حتما از آن‌ها تهیه کنید.
حال با هم برخی تفاوت عطر روی بدن افراد را بررسی کرده تا بهتر به نتایج درست برسیم و شما را راهنمایی کنیم.
سازگاری نت‌های عطر با بوی بدن
تنها راه تشخیص این سازگاری اسپری کردن مقداری عطر روی بدنتان است. حتما این‌کار را انجام دهید تا متوجه رایحه آن شوید. البته همان طور که می‌دانید عطرها دارای نت‌های آغازی، میانی و پایانی هستند. باید در تمامی این مسیر شما عطر خوبی را حس کنید تا بتوانید به عطر موردنظر اعتماد کنید.
تاثیر جنسیت در بوی عطر
مسلما بوی عطر به مشام خانم‌ها با آقایان متفاوت است. البته که عطر بانوان با عطر آقایان تفاوت‌های بارزی دارند و همین امر سبب می‌شود عطر شیرینی که یک خانم عاشق آن می‌شود یک مرد را بیزار کند. به همین دلیل است که تفاوت‌های اساسی در رایحه‌های مردانه و زنانه وجود دارد. البته گاهی اوقات پیش می‌آید که خانم‌ها از یک عطر مردانه تند به شدت خوششان می‌آید یا مردان عاشق یک عطر ملایم زنانه می‌شوند که موضوع بحث ما نیست و تنها در حد اشاره، ذکر کردیم.
در نهایت می‌توان گفت هر چیزی به سلیقه افراد مربوط می‌شود و از عطری هر فردی دارای یک بوی منحصر‌به‌فرد است که در عطر ادکلن او موثر است. پس هرگز بی‌محابا عطری را که شخص دیگری استفاده کرده، خریداری نکنید. حتما آن را تست کرده و سپس تصمیم بگیرید که باید چه نوع ادکلنی را که برایتان خوشایند بوده و عطر خوبی دارد تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

منو اصلی