درک عمیق از نوت ها
یک تست ساده برای درک عمیق از نوت ها:
سعی کنید برخی از ادویه ها را تفت دهید تا ببینید که چگونه رایحه یک عطر ممکن است پیشرفت یا تغییر کند. یک بطری دارچین ،  یا گل میخک بردارید ، دم کنید و سپس سعی کنید روی مچ دست خود یک تکه از آن بزنید ، ترجیحا آن را روی نبض بزنید. ببینید چطور شیمی بدن شما روی بو تأثیر می گذارد ، به خصوص در طی یک ساعت (یا چهار). زیره حاوی عطرهای بسیار غنی و پرادویه ای است و شما ممکن است از دیدن اینکه  بوی آن چگونه تغییر می کند تعجب کنید. این بوی خاکی می تواند بسیار شبیه “اسکانک” باشد که بلاگرهای عطر اغلب در مورد آن صحبت می کنند.
عطر مناسب برای اقایان

شما  بهترین کسی هستید که می‌توانید تشخیص بدهید با توجه به تیپ شخصیتی، موقعیت شغلی، شرایط آب‌و‌هوایی محل زندگی و نوع پوست‌تان کدام رایحه برای‌تان مناسب است و کدام رایحه به دردتان نمی‌خورد

اگر کیف پول چرمی جدیدی خریداری کرده اید ، داخل آن را استشمام کنید. این نت نرم از جیر یا چرم در بسیاری از عطرها وجود دارد ، چه عطرهای وانیلی مانند Tom of Finland از Etat Libre d’Orange یا عطرهای بیشتری مانند Ralph Lauren‘s Polo. همچنین ممکن است بخواهید بوی کیف پول جدید خود را با کت چرمی قدیمی ، دستکش چرمی یا کیف جیر مقایسه کنید تا ببینید می توانید تفاوت های چرم را تشخیص دهید.
دفعه دیگر که به فروشگاه مبلمان رفتید ، کنار کشوهای چوبی توقف کنید ، آنها را باز کنید و داخل آن را بوکنید. امروزه بسیاری از عطرها دارای رایحه های چوبی هستند گرچه ممکن است به مواردی مانند چوب کاج (عود) یا چوب صندل دسترسی نداشته باشید – اما می توانید بینی خود را برای برداشتن نت های چوبی آموزش دهید ، حتی اگر تازه و سبک باشند.
دفعه دیگر که پخت و پز کردید ، یک لیمو ، گریپ فروت یا پرتقال بیرون بیاورید و پوست را برش بزنید. وقتی تازه  است ، آن را بو کنید و بوی آن را با تفاله داخل آن مقایسه کنید. روغن های موجود در پوست باید در نحوه ترجمه نت تغییر ایجاد کنند: تلخ تر ، ملایمت تر ، غلیظ تر یا معطرتر.
آلو تازه ببویید، و رایحه آن را با رایحه خشک آلو خشک مقایسه کنید. سپس ، هر دو رایحه را با رایحه کشمش مقایسه کنید. آیا می توانید تفاوت ها را تشخیص دهید؟
اگر به یک رستوران هندی می روید و یک غذای برنج کاری یا پیلاو سفارش می دهید ، چند لحظه وقت بگذارید تا فقط با چشمان بسته آن را بو کنید. ببینید آیا می توانید زیره ، هل ، یا گشنیز را در کاری ببینید. ممکن است برنج زعفران در آن باشد و برای شما که در آشپزخانه خود زعفران ندارید ، این امکان را برای شما فراهم می کند تا با یادداشتی که به طور فزاینده ای در عطر رایج است آشنا شوید.
هدف از بیان درک عمیق از نوت ها ترسیم یک تجسم ذهنی بود تا وقتی صحبت از نوت می شود یا در سایت ما در قسمت مشخصات محصولات شما نوت اولیه ، نوت میانی و نوت پایانی برای هر عطر میبینید سردرگم نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

منو اصلی