عطر میوه ای
عطرها هم اسانس و مزه خاص خود را دارند.عطر میوه‌ ای یکی دیگر از اسانس‌هاییست که علاقه‌مندان زیادی دارد. معمولا هم در بین اسانس‌های میوه‌ای، عطرهایی که دارای ترکیبات مرکبات هستند، بیش از بقیه محبوب می‌شوند. اما پرسش اینجاست که اسانس میوه ای در عطرها، چگونه بدست می‌آید؟ در صنعت که به روش‌های مخصوصی این کار را انجام می‌دهند اما ما در منزل چطور می‌توانیم این اسانس‌ها را دریافت کنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید…
عطر میوه ای
بیشتر مردم طرفدار عطرهای میوه‌ای مانند پرتقال، لیمو، هل، توت فرنگی و … هستند و دوست دارند از این رایحه‌ها به عنوان عطرهای روزمره خود استفاده کنند. طبیعتا اگر به بازار مراجعه کنید، می‌توانید چنین عطرهایی را بیابید و از آن‌ها بهره‌مند شوید. اما اکثر این اسانس‌های موجود مصنوعی بوده و طبیعی نیستند. حال برای سرگرمی هم که شده، می‌توانیم عطر میوه‌ای خود را در خانه بسازیم. ما با چند روش امروز در خدمت شما هستیم تا اسانس میوه ای در عطرها خلق کنیم.
ساخت عطر میوه‌ای با عصاره میوه‌ها
اولین قدم، دریافت عصاره میوه موردنظر است. برای این منظور می‌توانید از میوه‌های تازه، خشک یا منجمد شده کمک بگیرید. یک ظرف درب دار انتخاب کنید و دو سوم آن را میوه بریزید (البته میوه‌ها باید خرد شده باشند). حال باید باقی فضای خالی را پر از الکل کنید. (الکل بی بو مخصوص عطرسازی مانند اتانول). حال وقت آن رسیده که ظرف مذکور را در یک فضای خشک و تاریک به دور از رطوبت و نور قرار دهید.
وظیفه شما این است که هر دو روز یک بار ظرف را تکان دهید و دوباره در جای خود قرار دهید. این عملیات را به مدت ۶ هفته ادامه دهید. بعد از ۶ هفته، مخلوط موردنظر را خارج کرده و از صافی رد کنید. هر آنچه بدست می‌آید، عصاره عطر موردنظر شماست.
عصاره میوه را با روغن‌ها ترکیب کنید
حال اسانس میوه ای در عطرها را باید با روغن‌های مخصوص مانند روغن نارگیل، روغن لیمو، روغن دانه انگور یا روغن وانیل استفاده کرده و با عصاره میوه ای ترکیب کنید.
حال ترکیب را بچرخانید و ترکیب کنید. می‌توان به جای روغن حامل از الکل و ترکیبات سرکه استفاده کرد. به همین راحتی، ترکیبات عطر شما آماده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.
تهیه عطر میوه‌ای با ادویه‌جات
این روش برای تهیه اسانس میوه ای در عطرها، به راحتی در منزل قابل اجراست و بیشتر برای مرکبات کاربرد دارد.
پوست پرتقال را رنده می‌کنیم و با ادویه‌جاتی که در خانه یافت می‌شود، ترکیب می‌کنیم. موادی که به آن در اینجا نیازمندیم عبارت است از: یک رول دارچین طبیعی، بیست و پنج دانه هل طبیعی، پانزده عدد میخک خشک طبیعی، یک دانه وانیل طبیعی، پوست تازه یک عدد پرتقال و دویس میلی لیتر الکل غیرصنعتی.
طرز تهیه
ابتدا وانیل تازه را خرد می‌کنیم، سپس پوست پرتقال را با رنده از ناحیه سفید رنگ، جدا کنید. ادویه‌های خشک شده را پودر کرده و آن را آسیاب کنید. حال نوبت به آن می‌رسد که پوست وانیل رنده شده را به مخطوط اضافه کرده و الکل را به آن بیافزایید. سپس مخلوط بدست آمده را در فضایی خنک و تاریک نگهداری کنید. عملیات ۶ هفته‌ای را روی آن نیز اجرا کنید.
اسانس میوه ای در عطرها
عطرها هم اسانس خاص خود را دارند. یکی از مشهورترین اسانس‌ها، عطر میوه ای است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص می‌دهند. معمولا هم خانم‌ها و هم آقایان طرفدار این اسانس بوده و دوست دارند برای عطرهای روزانه خود از آن‌ها استفاده کنند. شما به راحتی می‌توانید این اسانس‌ها را خودتان هم در منزل تهیه کرده و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

منو اصلی