چگونه تست کنیم یک عطر واقعا با کیفیت است؟

چگونه تست کنیم یک عطر واقعا با کیفیت است؟
در این مقاله به دو سوال پرتکرار شما  جواب خواهیم داد:۱-چرا نمیتوانید عطر را روی لباس و بدن خود تست کنید؟ ۲-چگونه تست کنیم یک عطر واقعا با کیفیت است؟
تصور کنید که برای یک مسافرت چندروزه از خانه خود دور بوده و قبل از اینکه به سفر بروید تمام خانه را شست و شو کرده اید بعد از بازگشت به خانه به محض ورود بوی خاک را استشمام می کنید و پنجره هارا بازمیکنید! خانه کثیف نیست اما بینی شما دیگربرای استشمام چنین بوهایی استفاده نمی شود. در مورد عطر شما نیز همینطور است. شاید سالها طول کشید تا عطر خاص و مورد علاقه خود را پیدا کردید که کاملا از استفاده آن لذت می برید. با این حال ، به مرور زمان بوییدن آن برای خودتان تقریباً غیر ممکن می شود. با این وجود همه اطرافیان شما بوی عطر شما را حس می کنند.
در یک تحقیق علمی مشخص شد که “فقط پس از دو بار نفس کشیدن و استشمام یک رایحه ، گیرنده های بویایی شروع به اشباع آن رایحه  می کنند و شدت بوی آن کمرنگ می شود”. چرا ؟ “از آنجا که مغز شما احساس” تازگی “نسبت به این بو نمی کند و آن را جذب می کند. در دراز مدت دیگر به آن توجه نمی کند. به همین دلیل است که در محیط روزمره خود به سرعت بوهای عجیب ، غیرطبیعی یا غیر منتظره را تشخیص می دهیم ، به عنوان مثال بوهای سوزاننده ، تند یا هر نوع بوی نامطبوع دیگری که توسط مغز به عنوان هشدار تلقی می شود.
بنابراین اگر میخواهید یک عطر را بدرستی انتخاب کنید نکات زیر را فراموش نکنید:
1-هرگز عطر را روی لباس یا پوست خود امتحان نکنید
2-روی یک مقوای کوچک عطر را پاشیده و بعد از مدتی که نوت اولیه عطر از بین رفته و شدت آن کم شد ، رایحه آن را تست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

منو اصلی