گروه های آروماتیک
آروماتیک به معنای معطر و خوش‌بو است.مریم گلی، رزماری، زیره سبز، اسطوخودوس و دیگر گیاهانی که بوی تند علف مانند دارند، ترکیب نت های گروه بویایی آروماتیک عطر و ادکلن Aromatic Olfactory Group –  را میسازند و زیر گروه های اروماتیک با ترکیب این نت ها با نت های دیگر بوجود می ایند.
در عطر های مردانه بیشتر شاهد حضور گیاهان گروه آروماتیک هستیم . بوی سبز، گیاهی، تلخ و تند گروه بویایی آروماتیک رایحه ای مردانه و دلپذیری را بوجود می آورد که در عطر های زنانه خیلی مورد پسند نیست . گروه بویایی می تواند در کنار رایحه، شما را در انتخاب عطری مناسب و درخور یاری کند.
عطرهای گروه آروماتیک با بوییدن فراوان قابل تشخیص است به‌ جز موارد خاصی که نت گیاه‌ مانند آن بسیار پیچیده باشد و اکثرا عطرهای  گروه اروماتیک  خنک و تلخ اند. و به 5 گروه زیر تقسیم میشوند:
1-آروماتیک میوه ای  2-آروماتیک ابی 3- آروماتیک فوژه  4-آروماتیک تند 5– آروماتیک سبز
آروماتیک میوه ای:
در آروماتیک میوه ای ، ترکیب نت‌های آروماتیک با بوی میوه تازه باعث تولید عطرهایی با طراوت و اغلب تا حدودی خنک شده است که  تشخیص این گروه بدلیل حس کردن رایحه میوه در تنفس عمیق کمی سخت است .
آروماتیک آبی:
عطرهای آروماتیک آبی اغلب مردانه و نشاط آور هستند و شامه را آزار نمی‌دهند . ترکیب نت‌های تازه آروماتیک با موادی که حس آب دریا را القاء می‌کند مسبب ایجاد حسی سبز، تلخ و در عین حال شور مانند آب دریا شده است .
آروماتیک فوژه:
عطرهای آروماتیک فوژه اغلب مردانه هستند و رایحه‌ای غلیظ، تند و حالتی گرم و تا حدودی تلخ و کلاسیک از بوی پودر و خاک دارند. گروه بویایی آروماتیک فوژه توسط خانه عطر هوبیگانت  به واسطه استفاده ترکیبی از کومارین( که در گیاهانی مانند تونکا یافت میشود و بوی علف تازه میدهد ) در عطر سازی ابداع شد . فوژه شامل نت‌هایی از اسطوخودوس، گل شمعدانی، خزه وچوب است و از واژه‌ی فرانسوی Fougere به معنی سرخس گرفته شده است .
آروماتیک تند:
آروماتیک تند ترکیبی از نت‌های ادویه‌ای با نت‌های آروماتیک است که رایحه‌ای خنک و تازه را بوجود می آورد و عطر های این گروه اغلب مردانه است .
آروماتیک سبز:
ترکیب نت هایی از چمن و علف و برگ‌های سبز با ترکیبات آروماتیکی همچون اسطوخودوس و رزماری آروماتیک سبز را ایجاد میکند که خنک ُ ورزشی و اغلب مردانه است و از طرفی هم به دلیل تند بودن زیاد مورد پسند خانم ها نیز است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

منو اصلی