عطرهای روزانه و شبانه

عطرهای روزانه و شبانه
اگر دقت کرده باشید، حتما دیده اید که معمولا برای عطرهای روزانه و شبانه از کلماتی مثل “مناسب روز”، “برای استفاده‌های روزانه”، “مناسب میهمانی‌های شبانه”، “برای شب” یا …استفاده می‌کنند. در این مقاله میخواهیم برای شما توضیح دهیم که شب و روز در عطرهای روزانه و شبانه چه مفهومی دارند؟
همانطور که ممکن است لباس‌های مورد استفاده شما در روز با شب تفاوت داشته باشد، یا همانطور که خانوم‌ها در شب و روز آرایش‌های متفاوتی انجام میدهند، عطرهای روزانه و شبانه هم تفاوت‌هایی باهم دارند که از اتفاقاتی که در این دو زمان رخ میدهد، تاثیر می‌گیرند. ما معمولا روزها رو به فعالیت‌های کاری و تحصیلی می‌پردازیم و در محل اداره یا دانشگاه در فاصله نزدیک از دیگران قرار می‌گیریم. ما در اکثر محل‌های رفت و آمدمان در روز انتظار عطرهای تند با پخش بوهای زیاد را نداریم و ممکن است همین عطرهای لذت‌بخش، اگر به درستی انتخاب نشوند در هنگام روز باعث پرت شدن حواس و سردرد سایر افراد شوند. پس عمده عطرهای روزانه دارای روایح سبک گلی و مرکباتی و گیاهی و طبیعی هستند که پخش بوی کمتری دارند و نزدیک به سطح پوست باقی می‌ مانند و کمتر باعث اذیت دیگران میشوند.
در حالی که عطرهای شبانه به دلیل حضور ما در محافلی که انتظار شنیدن بوی عطرها راداریم (مثل مهمونی‌ها و فستیوال‌ها) یا حضور در خیابان‌ها که حالا خلوت‌تر از صبح هستند و مهم است که بوی عطر بیشتر پخش شود، معمولا عمیق‌تر و سنگین‌تر هستند، صدای بلندی دارند و گاهی جیغ میکشند.
عمده روایح شبانه از حضور مشک و بوهای چرمی غنی میشوند تا بیشتر مورد توجه نزدیکان قرار بگیرند.
بصورت کلی میشود گفت، از ادوتویلت‌ها انتظار مصرف روزانه و از ادوپرفیوم‌ها بیشتر انتظار مصارف شبانه را داریم که البته باید ذکر کرد هیچ کدام از نکات ذکر شده باعث نمیشود به یک قانون اجرایی برسیم. حس و حال خودتان، مکان‌هایی که در انها حضور پیدا می‌کنید، اطرافیانی که دارید، همه می‌توانند در انتخاب عطر شما موثر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

منو اصلی