رابطه عطر و مو
نکاتی درباره رابطه عطر و مو که تا بحال نمیدانستید!                در مقایسه با نقاطی از بدن که بخاطر گرما روی پخش و ماندگاری عطر ما تاثیر دارند، مو یک عضو خنثی به شمار می آید و شاید فکر کنیدسودی به حال ما ندارد اما شواهد دقیقا برعکس این را ثابت می کندو رابطه عطر و مو را در اینجا تایید میکند.مو به مراتب بهتر از پوست عطر را حمل میکند به چند دلیل:مو گرمای بدن را ندارد و کمتر دچار تعریق میشود و بوی عطر را بهم نمی زند.
مو دارای منافذیست که مثل پوست عطر را در خود نگه می دارد.از خودش بوی مشخصی ندارد که تحت تاثیر غذا و لایف استایلمان تغییر کند بنابراین عطری که شما اسپری می کنید بسیار شفاف نمایش داده میشود. البته در صورتی که مو تمیز باشد!
اگر در نظر بگیریم اسپری کردن روی مو مشکلات خودش را دارد. الکل عطر به موی شما میتواند آسیب برساند و مو راخشک و شکننده کند. خب برای این منظور برخی برندها ایده Hair Mist را پیاده کردند و عطر مو تولید کردند که به مو هیچ آسیبی نمی رساند. این عطرها دارای عنصر پایه ای آب هستد و اثری از الکل در آنها نیست. این عطرها به صورت افشانه ساخته میشوند که می توانند مستقیما روی مو اسپری بشوند و همانطور که از اسمشان مشخص است مثل مه روی مو می نشینند.
برند شنل برای عطرهای Allure، همه عطرهای سری Chance، عطر No5 و Coco Medemoiselle افشانه مو ساخته است. دیور برای J’Adore، فردریک مال برای Carnal Flower، جورجو آرمانی برای عطر Si، تییری موگله برای Angel، تام فورد برای Black Orchid، و گرلن برای Le Petit Robe Noire عطر مو ساخته اند.
اما ممکن از برخی برند ها در ایران کمیاب یا حتی نایاب باشند بنابراین باید دنبال راهکارهایی باشیم که عطر را بدون اینکه آسیبی  به مو برساند استفاده کرد.برای این منظور میشود راهکارهای پایین را مدنظر قرار داد:
اولین راهکار این است که عطر رو روی برس  اسپری کنید و شروع به شانه کردن موهایتان کنید. با این کار به الکل فرصت تبخیر شدن را میدهید.
دومین راهکار استفاده از خود عطر است . این کار اگر به یک عادت مداوم تبدیل بشود همانطور که گفتیم بخاطر الکل موجود در عطر موهایتان ممکن است آسیب ببییند. اگر موهایتان چرب باشد ممکن است آسیب کمتری ببینند اما اگر موهای خشکی دارید این روش چندان پیشنهاد خوبی برای شما نیست. در هر صورت یادتان نرود که فقط انتهای موهایتان را اسپری کنید که به پوست سرتان نزدیک نباشد.به طور کلی ایده و هدف عطر مو این است که عطر با حرکت سبک و آزادانه مو در هوا منتشر شود بنابراین انتهای موهایتان بهترین جا برای اسپری کردن است. نکته آخر اینکه می‌توانید عطر را در هوا اسپری کنید و طوری زیر آن  قرار بگیرید که روی موهایتان بشیند. این روش فرق چندانی با اسپری روی برس مو ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

منو اصلی